Frumusețea nu se află doar în ochii privitorului, ci mulți alți factori contribuie la evaluarea ei
În ultimele câteva decenii, cercetările despre atractivitatea între două persoane s-au axat mai mult asupra importanței feței și a corpului, ignorând rolul crucial al mirosului și al vocii.
Frumusețea nu se regăsește doar în aspectele fizice ale unei persoane, ci ea are legătură și cu nasul și cu urechea celui care privește. Astfel, cercetările au identificat o legătură puternică între componentele acustice și olfactive, susținând că acestea joacă un rol important în atracția pe care o simți față de o persoană, un aspect care a fost trecut cu vederea în cercetările realizate în ultima perioadă.
În cadrul studiului, cercetătorii au arătat că pe baza vocii unei persoane putem trage câteva concluzii esențiale despre aceasta, și asta pentru că timbrul vocal ne arată dominanța, cooperarea, starea emoțională și chiar și înălțimea vorbitorului. În mod asemănător, mirosul individual al fiecărei persoane ne permite să evaluăm fertilitatea, sexul, dieta și compatibilitatea genetică. De fapt, mirosul ne ajută să recunoaștem care sunt cei care fac parte din același grup cu noi, un rezultat al mecanismelor evolutive, notează Live Science.
Astfel, deși ai putea știi ce cauți la nivel fizic într-o altă persoană, nu știi ce fel de mirosuri te atrag sau ce timbru vocal îți place. Acest lucru poate fi corelat cu sentimentul că îți place în mod deosebit de cineva, dar nu știi neapărat de ce.
Cercetătorii au arătat că în absența unor indicii vizuale, o voce atrăgătoare și un miros plăcut ne lasă o impresie pozitivă despre o persoană. În plus, de obicei ne facem o părere mai bine conturată despre cineva dacă analizăm mai mulți factori, decât dacă ne-am centra atenția asupra unuia și, în acest fel, ne putem face o părere mai exactă despre atractivitatea sa.
În final, studiul a reușit să exprime câteva nelămuriri cu privire la legea atractivității și acum am putea înțelege mai bine ce factori joacă un rol important în alegerea unui partener. În plus, acesta ne arată cât de complexă este știința atractivității. Concluzia studiului ar fi că factorii vizuali și vocali par să fie mai importanți la începutul relației, iar caracteristicile olfactive devin relevante mai târziu.